dimecres, 8 de gener de 2014

EUiA de Terrassa reclama una tarifació social i progressiva en el transport públic de la ciutat



EUiA de Terrassa reclama que les tarifes del servei de transport públic a la cocapital vallesana avancin cap a un model més social i més progressiu que el que hi ha actualment. EUiA ha elaborat un comunicat amb aquesta petició poc després de la posada en funcionament, aquest 2014, de la nova tarifació de la ‘targeta social’. “Dóna la sensació que l'aposta ha estat únicament per simplificar i unificar les diferents targetes que fins aquest moment existien”, ha explicat l’assemblea d’EUiA a Terrassa, que ha afegit que “tant des de la nostra formació com des de la coalició d'ICV-EUiA hem manifestat la necessitat que la targeta social de transport hauria de respondre a uns criteris socioeconòmics”.

La nova tarifació ‘targeta social’ del transport públic de Terrassa va ser aprovada a finals de l'any passat amb els vots favorables en solitari del PSC, mentre que ICV-EUiA es va abstenir. Fins aquest moment l'accés a aquesta targeta estava restringit per l'edat i amb el nou model, considera EUiA, “s'ha donat un pas endavant ampliant els col·lectius que tenen accés”, com els majors de 60 anys i discapacitats i acompanyants, i també perquè la nova tarifació no només té en compte la renda dins d’aquests col·lectius. 

Ara bé, “des d'EUiA considerem que el model s'ha quedat a mig camí de la tarifació social i progressiva que la situació actual requereix”, explica l’assemblea en un comunicat, que recorda que aquest model social i progressiu que ja s’està aplicant en altres àmbits municipals com les escoles bressol. En concret, EUiA proposa que el preu variï en funció de la renda i de la unitat familiar, la qual cosa permetria que la targeta tingués “un caràcter més just i equitatiu” i no deixés “exclòs a amplis col·lectius de la nostra ciutat que haurien de tenir accés a la T-BLANCA de manera immediata i prioritària”.

Un d’aquests grups són els aturats: a Terrassa hi ha més de 23.000 registrats i 10.000 que ja no reben prestació, ha indicat EUiA, que ha recordat que “la necessitat de mobilitat en la recerca de feina és indispensable”.

Un altre col·lectiu que hauria de tenir millor accés a la tarifa social són els “pensionistes dels quals depenen, en molts casos, fills i néts”: “s'hauria de tenir en compte quantes persones depenen d'aquesta pensió i no només la renda, ja que en molts casos són l'únic ingrés a la llar i serveixen de xarxa per a la família”, ha exposat EUiA de Terrassa.

“Instem i esperem a que en un futur pròxim continuem avançant cap a un model de mobilitat de transport públic eficaç i amb una tarifació progressiva i justa”, ha indicat l’assemblea local, que també ha reclamat “la màxima agilitat en la publicació de les condicions de la concessió del transport de passatgers de la nostra ciutat per a que els ciutadans puguin saber quin tipus de gestió hi haurà per part de TMESA”, l’empresa municipal de transport.

A més, EUiA de Terrassa ha aprofitat l’ocasió per denunciar els requisits “extremadament restrictius” que l'ATM imposa a les persones en situació d'atur: cal estar inscrit almenys un any de forma ininterrompuda a l'atur, es rebi o no algun tipus de prestació, per poder accedir a una targeta trimestral amb 2 zones de rodalies a un preu de quasi 30 euros.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada