En la seva darrera resolució, el sector de la formació constata que "cal continuar amb la mobilització per fer girar les polítiques del Departament d’Ensenyament dirigit per la consellera Irene Rigau"
Els pressupostos de la Generalitat estan en ple debat al Parlament de Catalunya. Són uns pressupostos restrictius que afecten directament a l’escola pública: menys professorat davant més alumnat, retallada en els diversos serveis educatius del territori, reducció de la formació del professorat en un 40%, reducció en diversos programes com l’estimulació precoç, reducció d’atenció de vetlladors i vetlladores, eliminació de substitucions de personal administratiu i de serveis i l’aturada de construccions escolar públiques. Aquestes retallades contrasten amb l’augment de línies a l’escola concertada i amb més concerts per estudis post-obligatoris que indica molt bé quines són les prioritats del govern de la Generalitat: més privada-concertada i menys pública.
El Departament d’Ensenyament, a més, improvisa mesures que, de forma greu alteren les condicions de diàleg, consens i organització dels centres educatius, com posa de rellevància les modificacions en el calendari escolar que obliga als consells escolars a prendre acords sense el temps adient per debatre les propostes o la supressió de la sisena hora que va significar una alteració important de la organització a les escoles, i els equips de professionals van fer un esforç d’adaptació, amb un criteri majoritari per part del professorat que la sisena hora no era cabdal per millorar el rendiment escolar. Calien més professionals, sí, però per poder atendre la diversitat i reforçar diversos aspectes pedagògics. I ara sense una avaluació del què ha representat la sisena hora, el Departament l’elimina amb l’objectiu de retallar plantilles de professionals. El Departament determina que els centres d’atenció educativa preferent (CAEP) han de continuar impartint l’augment horari quan pedagògicament són els centres on necessiten més atenció en grups reduïts i atenció a la diversitat.
A EUiA tenim el convenciment que cal diàleg i consens per fer avançar el sistema educatiu, diàleg entre responsables, professionals, alumnes i famílies. Cal avaluar les mesures adoptades i marcar els reptes col·lectius. La mobilització ha de continuar, per posar en primera línia la qualitat de l’escola pública, la referència de qualitat del sistema públic educatiu. Cal continuar la mobilització i cal fer més extensiva la convocatòria de la mobilització: professionals i famílies, alumnat i entitats de educació en el lleure, associacions veïnals i associacions culturals. L’educació pública és la millor referència, i és la única que garanteix una societat democràtica, laica, plural i igualitària.
Sector d'Educació d'EUiA